ceturtdiena

Aicinām pieteikties!!!

KBTC:\Users\PKCDV\Desktop\Untitled.png 

 

 

 C:\Users\PKCDV\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\laimigiberni_logo_oranzs-0.png

Programma bērniem STOP 4-7 

          Latvijā izstrādāts projekts STOP 4-7. Programma sniedz atbalstu ģimenēm, mācot ne tikai bērnus, bet arī vecākus un bērnu pedagogus, izmantojot pozitīvo audzināšanu  Programmas mērķis ir mazināt bērnu problemātisko uzvedību, mācot vecākus un pedagogus vairāk izmantot pozitīvās audzināšanas metodes un pakāpeniski izslēgt nekonsekvenci un bardzību. STOP 4-7 programmas kodols ir bērnu sociālo prasmju treniņi.  

     Jēkabpils novada pašvaldība 2023.gada 15.jūlijā  noslēdza trīspusēju sadarbības līgumu ar Valsts kanceleju un biedrību “Latvijas Kognitīvi biheiviorālās terapijas asociācija” par multimodālās agrīnās intervences programmas STOP 4-7 ieviešanu un īstenošanu Jēkabpilī un Salā. Pirmsskolas izglītības pedagogi un izglītības pārvaldes psihologi vairāku mēnešu garumā apguva programmas saturu, lai iegūtās zināšanas pielietotu praksē. Ir plānoti 10 bērnu treniņi kopā ar speciālistiem, 10 vecāku nodarbības, 4 pedagogu nodarbības un individuālās konsultācijas.   

Ko ar šīs programmas palīdzību  iemācīsies  bērni? 

Sadarboties, kontrolēt savas negatīvās emocijas, komunicēt, iekļauties nodarbībās, organizēt savu darbu, sekot norādījumiem, būt draudzīgiem un laipniem, risināt problēmas, darboties un spēlēties kopā ar vienaudžiem. 

Ko ar šīs programmas palīdzību  iemācīsies vecāki un pedagogi? 

Vērot un izprast uzvedību, veidot atbalstošu, strukturētu vidi, pozitīvi pastiprināt jeb apbalvot vēlamo uzvedību, nejauši neapbalvot problemātisko uzvedību, sniegt skaidrus norādījumus, būt konsekventiem un disciplinēt, izmantot saudzīgu un efektīvu sodu sistēmu (ignorēt nevēlamo uzvedību, veidot pārtraukuma laikus, izmantot nevēlamās uzvedības seku principu), regulēt savas emocijas 

Programmas ietvaros palīdzība tiek fokusēta uz konkrēto bērna uzvedību, grūtībām socializēties. Bērni apgūst dažādas sociālas prasmes, kas veicina sadarbību ar vienaudžiem un pieaugušajiem, kā arī uzvedības un emociju pašregulāciju.  

            Vecāku un skolotāju līdzdalība un sadarbība ir būtiska programmas STOP 4-7 daļa. Vecāku un skolotāju uzdevums ir veicināt bērna vēlamās uzvedības aktivizēšanu un nostiprināšanos un nevēlamās uzvedības novēršanu un neatbalstīšanu. 

         Iepazīsties ar programmas mērķi un uzdevumiem te: Stop 4-7 prezentācija